torstai 9. helmikuuta 2012

Back in business!

Kävin nimittäin hankkimassa VALTAVIA jalkoja. Muutaman viikon tauon jälkeen olin valmistautunut kuolema-tulee-kun-laittaa-10kg-rautaa-tankoon -treeneihin, mutta mitä vielä! Jalat ovat siis heikkouteni ja painot treeneissä tämän kokoiseksi naiseksi melko pienet. Niinpä ajattelin, että tänään ei varmaan tarvi laittaa sitäkään vähää tankoon, mutta hyvinhän tuo nousi!

Smith-kyykky x 4; Smith+40kg x 1, +50kg x 3
Prässi; 140kg x3
Reiden ojennus x 3
SJMV 60kg x3
Koukistus x 3

Rehellisyyden nimissä on sanottava, että viimeiset kyykyt eivät olisi tulleet, ellei kaveri olisi huutanut selän takana ja vähän kiskonut vyötäröstä. Prässi olikin sitten jo aika voimaton ja kahden liikkeen jälkeen olin niin kuollut, että seisominen tuotti vaikeuksia. Huh.

Treenin jälkeen on aina hirveän mukata tajuta, että näillä vapisevilla jaloilla pitäisi vielä kävellä kotiin. Eikä ulkonakaan ole kuin 20 astetta pakkasta. Jep jep. Ajokortittoman ihmisen elämä on toisinaan hirmu kivaa. Kotona sitten miettii, että uusia Zumba-biisejä pitäisi alkaa opettelemaan, mutta kun ei jaksa seisoa. Ja illalla olisi vielä ryhmäliikuntaa tiedossa.

Mutta kyllähän nämä tästä vertyvät ja jolleivat, niin voi energialisäksi syödä vähän eilistä mutakakkua. Ei ihan ollut terveyskakkua tämä. (By the way, tilasin uuden puhelimen, jossa saattaa olla hieman nykyistä parempi kamera. Nimimerkillä Onko kuvaamista varten olemassa oikeita kameroitakin?)


4 munaa + 2dl sokeria vaahdotettuna
250g suklaata + 100g margariinia sulatettuina
2,5dl vehnäjauhoa + 1tl leivinjauhetta

200 asteessa sopivasti. Tämä oli mutakakkuvuokaa eli koko taikina kipattiin uunivuokaan. Ehkä maailman helpoin tekele. Ja kohtalaisen tuhtia tavaraa, onnistunee pienemmilläkin suklaamäärillä ;)


Kandikukkasia :)

Synttäreillä tein vanilja-juustokakkua

Olen saattanut syödä myös muuta kuin herkkuja. Ehkä. Ne on vaan jäänyt kuvaamatta :)
Kasvisten käyttöä pohdin tuossa yhtenä päivänä, kun uutisoitiin kuinka vain pieni osa suomalaisista syö riittävästi kasviksia päivässä. Monesti sitä törmääkin kysymykseen, miten niitä kasviksia voisi helposti lisätä? Paras tapa on, että lisää niitä jokaiseen päivän aikana syötävään ruokaan. Aamupuuroon marjoja, aina leivän päälle kasviksia, välipalaksi hedelmää, rahkan joukkoon marjoja tai hedelmiä, lämpimän ruoan joukkoon ihan mitä tahansa mitä mieleen juolahtaa. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että paprika ja tomaatti sopivat ihan joka paikkaan! Esim. juuri nyt heittelen niitä hellalla valmistuvaan broilerikastikkeeseen. Riisin sekaan sitten vähän herne-maissi-paprikaa ja kenties hieman tuoretta salaattia vielä lautasen reunalle. Simple as that. Myös juurekset sopivat hyvin kaikenlaiseen lämpimään ruokaan. Pakastevihannekset ovat sitten kiireisen pelastus. Ja kyllä, niissä ovat kaikki vitamiinit tallella. Huoletta voi välillä olla laiska ja heittää vihannekset pakkasesta mikron kautta lautaselle.

Jep, tällasta tänään. Nyt syömään, jotta nämä jalat saavat energiaa kasvaa aivan VALTAVIKSI. Hyviä jalkatreenejä teillekin!

3 kommenttia:

Valkee kirjoitti...

Moro taas:) Luinkin vastaukses tohon edelliseen postiin jo, mutta löyty taas niin monta kommentoitavaa asiaa...:)

- Kiva lukee treeneistäs!! Ja varsinkin koipien kidutuksista mukavaa lukee...:D

- vitsa kun mulla on ikävä gymille...:'( Siellähän kävin viime vuonna (en koskaan sattunut sun kaa yhtä aikaa), mutta nyt rahoitussyistä joutuu turvautuu noihin väestönsuojiin

- Voin niin samaistua tuohon jalkavapinan tuskaan!!! Se on niin perseestä joskus... Mulla sitä kävelymatkaa ei oo salilta hirveästi (Puijonlaaksosta Niiralaan) ja se on vielä alamäkeä aina kotiin päin, mutta silti... Luojan kiitos mun ei tarvitse enää mitää ryhmäliikuntoja miettiä..! Kunnia vaan sulle...:D
Mee pahimpina kertoina bussilla kotiin?

- Tosiaan, te Retikkalaiset ootte aina syömässä...xD Noh, ei.... Mut ootteko te? Aina semmosta nuo kaikki muut yliopistolla puhuu..;)

- Ihanan näköisiä herkkuja! Tuo mutakakku olis varmasti niiin hyvää, ja just sellaista koostumukseltaankin mistä mä tykkään, mutta ei voi kokeilla, kun oon kananmunalle allerginen..:(

- Jotkut sanoo että pakastekasvikset on jopa enemmän vitamiineja täynnä kuin "tuoreet".. Tuoreet kasviksethan on voinu olla siellä kaupan hyllyssä jo pidempään ja kaikki aineet jo haihtuneet. Pakastevihanneksethan jädytetään nopsaan niissä tuulitunneleissa, niin se psosessi on niin nopsa, että kuulema tosi paljon hyödyllistä ainetta säilyy niissä mukana. Joten ei syyllisyyttä!!

- Mä en ymmärrä kans sitä että miten on niin monilla vaikeeta syödä kasviksia ?? Itsehän rohmuan vaikka kilon porkkanoita kylmiltään kitusiini... Ne on vaan niin hyviä...:( Niin ja äiti jaksaa aina muistuttaa, kun pienenä mättäsin syödä tuoreita punajuuria niin paljon, että pissi oli joka päivä ihan kirkuvan pinkkiä...xD

PetraBettina kirjoitti...

No siinä on melko paljon punajuuria syöty! ;D

Juu nyt on kyllä jalat niin kipeät että voi taivas... Eiköhän ne tuolla tunneilla kuitenkin vetreydy. Ja minä muuten käyn Gymillä aina vain aamuisin ja aamupäivisin, sillä en kykene treenaamaan, jos on liikaa porukkaa. Että siitäkin voi johtua kun ei olla törmätty.

Ja kyllä, me Retikkalaiset syödään aina!

Valkee kirjoitti...

Joo mäkin kävin ihan aikaisin aamusta tai sitten ysiltä illalla, juurikin siksi että mulla palaa pinna jos tupa on täynnä populaa...;D