sunnuntai 29. toukokuuta 2016

Rakentaisinko sillan?

Ajattelin rakentaa sillan. Olen kävellyt monilla silloilla, mutta tunnun aina liukastuvan jokaisella niistä. Se suurin silta on kuulemma parhaan tietämyksen mukaan tehty, mutta en usko. Luulen, että siellä on jonkin asfalttifirman lahjukset taustalla. Ovat vääristelleet tutkimustuloksia, että näin se silta pitää rakentaa. Piirustukset on varmasti tehnyt tämän asfalttifirman kätyri ja nyt kaikki ihmiset liukastuvat sillä sillalla. Taustalla tässä on se, että liukastuvat ihmiset tarvitsevat terveydenhuoltoa ja lääkkeitä, joten oikeasti kaiken taustalla on lääketeollisuus. Meitä ihmisiä viilataan niin linssiin näiden siltojen kanssa.

Ajattelin siis rakentaa sillan. Minulla on siihen hyvät valmiudet, sillä olen kävellyt silloilla koko elämäni eli yli kolmekymmentä vuotta. Kyllä sillä kokemuksella voi muillekin ihmisille siltoja rakentaa. Olen myös lukenut tosi paljon tietoa silloista. Myös sellaista tietoa mitä ei kouluissa opeteta. Kouluissa kun kaikki tieto on peräisin niiden asfalttifirmojen (ja sen lääketeollisuuden) hyväksymistä tutkimuksista ja kaikki sillanpiirtäjät ihan aivopestyjä. Ne on ohjelmoitu toistamaan vain tiettyjä lainalaisuuksia eikä ne osaa ollenkaan ajatella omilla aivoillaan.

Olen tehnyt jo koesillan. Olen kävellyt sillä itse monta kertaa kaatumatta. Naapurin Jormakin on kävellyt sillä ja Jorman serkku myös. Kumpikin sanoi, että tämä on varmasti paras silta, jolla he ovat kävelleet. Mukamas siltojen rakentamisesta jotain tietävät ihmiset sanovat, ettei siltani kestäisi koko väestön painoa, mutta olen eri mieltä. Ovatko he muka kokeilleet? Ei heidän siltojaan ole ollut aikojen alussa olemassa. Miten muka ihmisten jalat olisivat sopeutuneet kulkemaan heidän sillallaan? Ei ihme, että ihmiset kaatuvat. Kaiken lisäksi he pyrkivät muokkaamaan siltoja niin, ettei niitä enää tavallisiksi silloiksi tunnista. Ei ihmistä ole tarkoitettu sellaisella kävelemään. Eihän mikään muukaan eläin rakenna siltoja ja kävele niillä.

Joka tapauksessa olen vakuuttunut, että minun siltani on paras. Olen löytänyt ainakin yhden tutkimuksen, jossa todetaan, että käyttämäni materiaali on kestävää. En ymmärrä miksi viralliset sillanrakentajat ovat eri mieltä. Miten he voivat olla niin aivopestyjä? Heidän siltansahan sairastuttavat ihmiset! He sanovat, että ihmiset loukkaantuvat, koska eivät käytä siltaa vaan yrittävät oikaista vaarallisesta kohdasta, mutta ei se pidä paikkaansa. Vasta kun näitä heidän siltojaan alettiin rakentaa, niin ihmisten kaatumiset ja loukkaantumiset lisääntyivät. Toki ihmisiä ja liikkumista on nyt enemmän, muttei se mitään selitä.

Koesiltani myötä olen jo kutsunut itseni seitsemään eri tv-ohjelmaan puhumaan sillastani. Olen myös ottanut yhteyttä eri lehtiin, perustanut blogin ja vlogin sekä aloittanut dokumenttielokuvan kuvaukset. Ensi viikolla yritän päästä kymppiuutisiin kokeilemaan, että kumpi meistä huutaa kovempaa; minä vai neljäkymmentä vuotta siltoja rakentanut "asiantuntija". Olen harjoitellut huutamista joka päivä. Olen myös opetellut ulkoa niiden kolmen tutkimuksen nimet, jotka puoltavat näkemystäni. On hyvä, että media pitää minua ja sitä toista sillanrakentajaa yhtä vahvoina asiantuntijoina, niin pääsen valtakunnalliseen telkkariin huutamaan. Näitä virallisen tahon edustajia on kuitenkin tuhansia, joten ilman mediaa minulla, Jormalla ja Jorman serkulla olisi tosi hankalaa kertoa kaikille tästä sillasta. Olen onneksi tosi karismaattinen ja minulla on kova ääni, joten saanen ihmiset puolelleni tässä asiassa.

En usko, että minulle riittää pelkkä sillan rakentaminen. Haluan myös, että kaikki vanhat sillat poistetaan ja tilalle rakennetaan minun siltojani. En usko, että piirustuksissani on mitään vikaa, kuten virallinen taho väittää. Jos silta kestää minun ja Jorman painon, se kestää kyllä muidenkin painot. Vaikkakin Jorma on laihtunut kaksikymmentä kiloa, kun on kävellyt minun siltaani pitkin. Virallinen sillanrakennustaho sanoo, että aikaa myöden Jormakin saattaa sillalla liukastua, mutta tuskinpa vain. Sanovat, että muutama ihminen voinee sillallani kävellä, mutta että kaikkien painoa se ei kestä. Pyh. Aion kertoa blogissani näistä silloista ja haukkua kaikki muut sillat. Kerron ihmisille totuuden heitä haittaavista silloista ja siitä salaliitosta, joka kaiken takana on. En ymmärrä miksi jotkut sanovat, että sillan rakentamista pitäisi opiskella. Mitä siellä koulussa nyt on mitä en itse kirjoista ja netistä pystyisi oppimaan? Löysin tosi luotettavan oloisen sivuston, jossa sademetsässä asuva tiedemies kertoo rakentamistaan silloista, joilla hän kävelee joka päivä. Kyllä hän tietää enemmän kuin koulujen kirjaoppineet. Toki on aloja, joilla asiantuntijat ovat oikeita asiantuntijoita ja tarvitsevat opetusta, mutta ei sillan rakentaminen kuulu siihen. Väittävät, että ei riitä, että osaa tehdä sillalle kaiteet, pitäisi osata tehdä myös vahvat perusteet, joilla kulkea. En usko. Samaa tekniikkaa pystyn varmasti soveltamaan.

Nyt alkaa olla kiire ehtiä haastatteluihin tämän siltaprojektin osalta. Media on tosi kiinnostunut. Kuulemma ihmiset ovat kiinnostuneet sillastani ja osa on käynyt kävelemässäkin koesillallani. Samalla he piirittävät sen ison sillan rakentajat, pommittavat heitä kysymyksillään ja toteavat, etteivät aio enää isoa siltaa käyttää. He uskovat ennemmin minuun. Sillalla käveleminen kun on ennen kaikkea uskon asia. Ja minä olen siltajumala. Tai ainakin hänestä seuraava.

Kun aloin opiskella ravitsemustiedettä, tämä ei ollut mielessäni. Luin, että rekkakuskeista on pulaa. Taidan harkita alan vaihtoa.

4 kommenttia:

Marieevak kirjoitti...

Tätä teoriaa voisi käyttää monen muunkin rakentamisen yhteydessä ;).

PetraBettina kirjoitti...

Tämä teoria sopisi oikeastaan kaikkeen! Miten muut alat eivät ole sitä keksineet..? :D

Katja kirjoitti...

Tykkään! Minä ainakin alan kulkea vain sinun silloillasi. :D

PetraBettina kirjoitti...

:D Hyvä, toivottavasti silta kestää!