keskiviikko 6. huhtikuuta 2016

Kotitreenejä

Teen useimmiten kotona muutaman liikkeen kuntopiirejä, jolloin treenin saa nopeasti tehtyä. Ja nopeasti tarkoittaa tässä oikesti nopeaa eli puhutaan useimmiten 10-15 minuutista! Tässä muutama viime aikojen treeni. Teen yleensä vähintään kolme kierrosta mahdollisimman pienillä palautuksilla. Toistot liikkuvat 10 ja 20 välillä hieman liikkeestä ja jaksamisesta riippuen.

Keskivartalotreeni villasukilla (video Instassa):
1) Vuorikiipeilijä
2) Etunojassa jalkojen veto vinoon
3) Etunojassa lantionnosto jalat suorina

Jalkatreeni vauvan kanssa (video Instassa):
1) Leveä kyykky
2) Askelkyykky
3) Lantionnosto

Käsipainotreeni (video Instassa):
1) Kyykky + suorin jaloin maastaveto
2) Askelkyykky + pystypunnerrus
3) Punnerrus + etunojapito

Kuntopiiri oman kehon painolla (video Instassa):
1) Haarahyppy kyykyillä
2) Ojentajapunnerrus + kylkipito
3) Askelkyykkyhyppy
4) Olkapääpunnerrus
5) Vatsakierrot

Jumppapallojumppa (video tulossa Instaan tämän viikon aikana):
1) Jalkojen koukistus (takareidet)
2) Jalkojen veto vatsan alle koukussa + suorana
3) Askelkyykky käsipainon kanssa
4) Punnerrus jalat pallolla
5) Tasapainoilu pallolla istuen

Punnerrustreeni
1) Ojentajapunnerrus
2) Rintalihaspunnerrus + kävely etunojassa sivuttain
3) Yhdistelmäpunnerrus joka toiston jälkeen vaihtaen (toinen käsi tekee ojentajapunnerrusta, toinen rintalihaspunnerrusta)

Tällaisia treenejähän voi keksiä vaikka mitä, mutta joskus auttaa se, että joku muu on laittanut treenit paperille. Silloin niitä on jotenkin helpompi lähteä tekemään. Ja tässä musta on hyvä juttu se, että ei tosiaan tarvitse olla pitkää aikaa varattuna, niin silti ehtii vähän saamaan kroppaa töihin. Mukavia jumppahetkiä!

Löydät videot Instatililtäni @petrabettina_r. Jos et halua käydä koko tiliä läpi, löydät videot myös hashtagilla petrafitfi. Usein linkitän ne myös blogin Facebook-sivuille, mutta ihan kaikkia ei sieltä taida vielä löytyä.

Ei kommentteja: